maandag 17 september 2012

Klein quiltje

Afgelopen donderdag zou ik gaan oefenen op mijn `Saartje`, helaas wilde zij niet wat ik graag wilde. Zit haar spoeltje goed, heb ik haar wel goed ingeregen, moet ik misschien toch aan wat knopjes draaien...... Dat laatste wil ik eigenlijk niet want ik ga er van uit dat de meneer die haar heeft nagekeken alles zo heeft ingesteld dat ze het moet gaan doen. Die meneer heb ik al gemaild en net een antwoord gehad......morgen maar weer even proberen.

Ik had graag het quiltje op de foto met `Saartje` willen maken, nu heb ik het quiltje maar op de pfaff genaaid.

Ik had nog een scrappakketje Rouenneries deux liggen en wilde daar een quiltje van maken op de machine, had ooit ergens dit patroon gezien maar waar....... alles afgezocht op internet maar niets.....teneinde raad dan maar mijn vraag op prikbord zetten......maar wat wil het toeval........een andere prikker heeft deze quilt in het groot gemaakt en die wist het antwoord wel.
Dit ging zo lekker, normaal patch ik liever met de hand, pfaffje en ik zijn geen goeie vriendjes wat pachen betreft. Vorige week had ik ook al oproepje gedaan voor een patroon en die ontving ik van de week, stofje besteld voor alle biesjes. Alle resten van de L.I.B. bij elkaar, mallen gemaakt en toen gaan tekenen en knippen. Iedere keer een stukje......heb nu drie blokken aan elkaar, op de machine.....en alles past....ppfffft.
Maar die laat ik pas zien als die helemaal af is.


Morgen weer een dagje werken,
Liefs Yolanda

2 opmerkingen:

  1. Misschien een heel stom, klein dingetje. Maar zit je naald ook goed om in de naaldhouder. Bij mijn mams zat deze verkeerd om & wat ze ook probeerde haar Singertje deed het niet. Dus misschien moet je dat even proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het quiltje is wel enorm leuk geworden. Mij lukte het ook nooit op de machine maar nu ik wel moet vanwege die tennis elleboog, moet ik zeggen dat het wonderbaarlijk ook nog goed lukt !!

    BeantwoordenVerwijderen