woensdag 28 december 2011

Zo.... de drukke kerstdagen zijn weer achter de rug. Mijn lief had de donderdag voor kerst nog een kaartavond en had voor iedereen een kerstpakket gemaakt, op de foto zie je kerstmannen en sneeuwpoppen keurig in het gelid staan. In hun buikje een lekkere fles wijn. Hier onder staan de tasjes en kerststerren klaar om mee te nemen.

Op kerstavond zijn alle kinderen en kleinkinderen geweest en hebben we heerlijk met elkaar gegeten en cadeautjes uitgepakt. Beide kerstdagen heb ik gewerkt, een late dienst, voor mijn lief niet zo gezellig maar voor mij heel rustig, gezellig en ontspannen.
Wel iets kunnen prutsen op tweede kerstdag, een quiltje van een biesje voorzien. Ik heb deze niet zelf gequild dat heeft Ria voor me gedaan toen ze in het ziekenhuis lag.


De afgelopen twee dagen was ik vrij en na de verplichte boodschappen en huishoudelijke taken had ik vandaag de tijd om aan de vingerhoedjes te werken. En om al vast te wennen aan de afspraak om volgend jaar alleen uit eigen voorraad lapjes te gebruiken heb ik alle hoedjes uit m´n eigen voorraad gepakt.



Het is heel leuk maar verslavend werk en toch ga ik niet zo´n hele grote maken. Hoe groot het word zie ik wel als ik deze aan elkaar heb gezet, wil er ook nog een rand omheen misschien twee.

Als laatste wil ik jullie graag mijn kerststalletje laten zien, ik heb het patroon van een quiltvriendinnetje zij heeft hem ook gemaakt. De knoopjes heb ik besteld bij Funny Button, deze internetwinkel heeft heel veel leuke en grappige knoopjes

Ooow, een van de wijze lijkt wel dronken en staat een beetje scheef.
Volgend jaar gaan we met het quiltclubje quiltjes maken voor in een wisselhuisje en deze kan daar dan weer in met kerst.
Zo.... nu eerst een kopje thee en dan weer verder met de vingerhoedjes.

Tot gauw.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten